השמנה 13.09.2020

שפעול רקמת שומן חום והפוטנציאל לטיפול נגד השמנה

במחקר חדש זה נמצא כי חומצה מיריסטולארית המיוצרת על ידי חיידקים מפחיתה השמנת יתר

חיידקים במעי. הדמיה

תזונה עשירה בסיבים משפיעה לטובה על חילוף החומרים הקלורי, כאשר מרבית המחקרים התמקדו בחומצות שומן קצרות אשר יוצרו על ידי מיקרוביוטה של המעי. ג׳ינסנג נמצא כמסייע לאיזון משקל הגוף, אך מנגנון הפעולה שלא אינו ברור.

במחקר זה התמקדו החוקרים ביכולת הפוטנציאלית של ג׳ינסנג להשפיע על מיקרוביוטה של המעי, במטרה לזהות זנים מסוימים ואת המטבוליטים שלהם, בייחוד חומצות שומן ארוכות זנב (LCFA), אשר מתווכות את ההשפעות נוגדות השמנת יתר של ג׳ינסנג.

עכברי Db/db הוזנו בתמציות ג׳ינסנג וההשפעה של ג׳ינסנג על המיקרוביוטה של המעי הוערכה באמצעות ריצוף מבוסס על חלק ה-16 S של RNA ריבוזומאלי. על מנת לזהות בוודאות את חומצות השומן אשר חיפשו החוקרים, הם בצעו ניתוח מטבולומי של דוגמיות סרום.

תוצאות המחקר הראו שתמצית ג׳ינסנג יכולה לגרום ליצירה של אנטרוקוקוס פקאליס, אשר יכול לייצר LCFA בלתי רוויה, חומצה מיריסטולאית.

ממצאים אלה הצביעו על כך שאנטרוקוקוס פקאליס והמטבוליטים של חומצה מיריסטולארית שלו מסוגל להפחית אחוזי שומן על ידי שפעול רקמת שומן חום. כמו כן, הגן של אנטרוקוקוס פקאליס המקודד ל-Acyl-CoA טיואסתראז הדגים את הפוטנציאל הביוסינתטי לייצור חומצה מיריסטולאית, כאשר knockdown של הגן ל-Acyl-CoA טיואסתראז באמצעות CRISPR-dCas9 הפחית באופן משמעותי יצירת חומצה מיריסטולארית.

בנוסף, טיפול אקסוגני עם אנטרוקוקוס פקאליס שעבר knockdown לא הצליח לייצר את האפקט המיטיב של wild type אנטרוקוקוס פקאליס, אשר פועל באמצעות העלאת רמות חומצה מיריסטולארית.

מסקנת החוקרים היתה כי ציר המיקרוביוטה של המעי – LCFA, חומצת שומן חום, הוא בעל תפקיד מפתח בחילוף חומרים, אשר יכול לספק יתרון אסטרטגי לדור הבא של פיתוח תרופות נגד השמנה.

מקור: 

Lin-Hu Quan et. al (2020) Gut http://dx.doi.org/10.1136/gutjnl-2019-319114

נושאים קשורים:  מחקרים,  חומצה מיריסטוליטית,  השמנת יתר,  חילוף חומרים,  שומן חום
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו